Ve třídě 7.B se denně setkává patnáct žáků – osm chlapců a sedm dívek.
Třídní učitelkou je Bc. Eva Ricková.
Naši třídu najdete v prvním patře pavilonu vyššího stupně, kde se každý den odehrávají nejrůznější školní dobrodružství.
Naše třída společně s rodiči se opět zapojila do charitativní akce Krabice od bot, která pomáhá dětem z rodin v těžké životní situaci. Společně jsme připravili dárky plné radosti a lásky, které, doufáme, vykouzlí úsměv na tvářích těch, kteří to nejvíce potřebují.
Abychom k akci přidali něco opravdu svého, vytvořili jsme také krásnou báseň.✨
Ve středu 4. prosince jsme se vydali na nevšední cestu do hlubin vesmíru při návštěvě ostravského planetária. Program nabídl nejen fascinující pohled na noční oblohu, ale také zábavnou a poučnou formu vzdělávání.
Hned na úvod jsme se ponořili do promítání noční oblohy. Díky této vizualizaci jsme se mohli seznámit s vesmírnými objekty, které lze pozorovat pouhým okem, a naučili jsme se rozeznávat souhvězdí, jež dominují hvězdnému nebi.
Další část programu přinesla sférický film s názvem Voyager: příběh věčného poutníka. Film přiblížil příběh jedné z nejpozoruhodnějších vesmírných misí v dějinách lidstva. V roce 1977 byly vypuštěny dvě sondy Voyager, jejichž úkolem bylo prozkoumat nejvzdálenější planety Sluneční soustavy. Mise přinesla řadu nových a překvapivých poznatků o těchto planetách, které by jinak zůstaly skryty.
I dnes, po více než čtyřiceti letech, sondy Voyager stále fungují a pokračují ve zkoumání kosmického prostoru. Na jejich palubách je umístěna také pozlacená deska s poselstvím určeným mimozemským civilizacím.
Na závěr jsme měli volný čas k prozkoumání expozic planetária. Interaktivní výstavy nám umožnily hlouběji nahlédnout do tajů astronomie a příbuzných oborů. Bylo možné si vyzkoušet různé experimenty, objevovat vesmírné jevy a rozšiřovat své znalosti hravou formou.
Ve středu 27. listopadu 2024 jsme se jako třída domluvili na společném odpoledni. O nudě nemohla být ani řeč – vyrazili jsme si zahrát florbal. Již týden před zápasem si jednotlivé týmy promýšlely taktiku. I když kluci jednoznačně vyhráli, holky rozhodně nezaostávaly. Na hřišti je pěkně proháněly a nedaly jim výhru zadarmo. Přestože občas došlo na námitky ohledně faulů či pravidel, hlavním cílem bylo užít si hru a společně strávit příjemný čas.
Milým překvapením bylo, když nás někteří rodiče přišli podpořit – třeba se příště odváží a zahrají si proti nám? Celá akce se vydařila a už teď se těšíme na další společná odpoledne.
Dlouhé chvíle během školních přestávek už nejsou problémem. Naše třída má k dispozici stolní fotbálek, který se stal oblíbeným způsobem odpočinku a odreagování.
Jak začít pondělí správně? Odpověď je jednoduchá: společnou snídaní, která nás nejen posílila pro náročný týden,
ale zároveň vytvořila prostor pro neformální setkání a posílení vzájemných vztahů. Během snídaně jsme měli příležitost sdílet své radosti i starosti, což přispělo k lepší atmosféře v kolektivu. A právě tento pondělní okamžik nám připomněl, že každý týden začíná svou vlastní kapitolou – podobně jako v básni:
První den s názvem pondělí,
od neděle nás rozdělí,
začíná týden nový,
co přinese nám – kdo ví?
Tak jako my lidé někde bydlíme, měl každý druh podstatného jména svůj vlastní domeček, do kterého žáci přiřazovali vhodné příklady. Tato aktivita pomohla dětem si připomenout rozdíly mezi jednotlivými druhy podstatných jmen
a zároveň si procvičit jejich správné zařazení.
Třída se při této formě učení nejenom soustředila na gramatiku, ale také rozvíjela spolupráci, protože žáci museli pracovat v týmech a společně hledat správné odpovědi.