Na tomto úkolu si starší žáci vyzkoušeli práci s hrubou šamotovou hlínou. Pracovali se strukturou, kterou hlína nabízí, vyzkoušeli si jak vypadá vytřená glazura na šamotu po výpalu. Nedílnou součástí tvorby bylo objasnění pojmu reliéf.
Naši žáci se také letos, zúčastnili výtvarné soutěže, pořádané Gymnáziem Pavla Tygrida v Ostravě. 6 prací našich dětí postoupilo do užšího výběru a je vystaveno ve virtuální galerii gymnázia.
V hodinách výtvarné výchovy si žáci mohou vyzkoušet také práci na hrnčířském kruhu.
Nejstarší žáci se zamýšleli nad tím, jak by vypadal předmět, který denně používají kdyby změnili např. jeho funkci, tvar, používali ho v jiných podnebných podmínkách....
Dále vymýšleli svůj vlastní vynález, který by jim usnadnil život. Robota, který by šel za ně do školy...Stroj, který by si za ně vše pamatoval.
Nakonec jsme se inspirovali dadaistou Marcelem Duchampem a dle jeho vzoru povýšili předmět denní potřeby na umělecké dílo.
Šesťáci přemýšleli nad tím, kterému zvířeti se nejvíce podobají, které zvíře se v nich někdy ukrývá. Své zajímavé nápady ztvárnili technikou koláže.