22. března jsme si připomněli Světový den vody. Vysvětlili jsme si, jak je čistá pitná voda pro nás důležitá, a že více jak miliarda lidí trpí nedostatkem pitné vody. Děti zejména zaujaly fotografie z oblastí, kde je vody nedostatek a jak musí lidé vodou šetřit..
21. březen jsme měli ve třídě hodně akční - trochu poučný, trochu barevný a opakovací, ale hlavně slavnostní. Nejprve jsme přivítali jaro ve žlutozeleném oblečení, ale mnohem důležitější byl pro všechny děti tento den při návštěvě místní knihovny, kde jsme si připomněli březen - měsíc knihy. Ve spolupráci s paní knihovnicí Marií Mikovou jsme připravily "PASOVÁNÍ NA ČTENÁŘE". Tento titul a krásnou knížku zakoupenou Klubem rodičů, si zasloužil jen ten, kdo správně přečetl kousek příběhu a spolupracoval na dalších úkolech, které si pro žáky paní knihovnice připravila. Všem vysvětlila, jaká jsou pravidla při dalších návštěvách knihovny a jak se mohou zapsat. V závěru návštěvy si děti mohly prohlédnout knížky a časopisy. Doufejme, že jim nadšení pro četbu vydrží co nejdéle. Po návratu do třídy jsme si s dětmi ještě popovídali, proč jsme dnes všichni do školy přišli v rozdílných ponožkách. Dětem s Downovým syndromem jsme nakreslili obrázky s krátkým vzkazem.
Na maškarní ples jsme si zkoušeli vyrobit krásné škrabošky.
Celý měsíc únor jsme věnovali projektu "Pohádky". Spoustu pohádek jsme si společně přečetli, nakreslili a v závěru i zahráli.
Velice důležité rady, jak se bezpečně chovat na internetu, jsme se dozvěděli od spolužaček z 9. třídy.
V rámci výuky jsme navštívili v naší škole nový ZOO koutek, kde se žáci dozvěděli, jak se starat o malé živočichy.
Jak se správně starat o své zoubky?????
To už přece víme!!!!! :-)
10. února proběhl v naší třídě další preventivní program tentokrát zaměřený na zdravý životní styl. Žáci byli zábavnou a interaktivní formou seznámeni se zásadami zdravého stravování a motivováni k automatickému přijetí zásad zdravé výživy a celkovému životnímu stylu.
Měsíc leden byl pro děti hlavně sebehodnotící. Sami se ujistily, že už spoustu dovedností zvládají samostatně. Umí si přečíst příběh nebo i krátkou pohádku, napsat některá písmena, spočítat příklady do 10 nebo např. přeskočit vysokou bednu v tělocvičně.
V rámci prevence jsme pro žáky připravili besedu s nevidomým pánem a jeho pejskem Ami. Děti se zaujetím poslouchaly, ale měly i zajímavé dotazy.
Velkou odměnou pak bylo pololetní vysvědčení, které všem dětem udělalo velkou radost samými jedničkami.