Žáci 9. třídy se nejprve seznamovali s blokovým programováním stavebnice Micro:Bit. Po vyřešení série základních úkolů se propracovali ke složitějším úlohám. Pracovali s různými senzory a čidly. Na práci se stavebnicí si vyzkoušeli i základní zapojování elektronických součástek a jejich propojení s mikroprocesorem.
Po tomto základním seznámení se žáci začali věnovat pohybovým úkolům. Náročnost těchto úkolů se stupňovala. Jedním z náročnějších úkolů s pohybem bylo naprogramovat robota tak, aby sledoval natisknutou čáru - trasu.
Dalším úkolem bylo rozšíření programu o detekci překážek. Zde žáci využívali znalostí z předchozí práce s Micro:Bitem a čidly. Pro tuto konkrétní aplikaci pracovali s čidlem vzdálenosti - s ultrazvukovým sonarem. Dráha byla navíc složitější - žáci nejprve museli upravit program tak, aby robot byl schopen projet "ostré zatáčky.